Wednesday 26 March 2014

A Fountain Pen Wishlist: Part One



Working at Write Here!, we get to see a lot of very beautiful pens. Sometimes the same pen, every day, when walking past the cabinets. From someone who wouldn’t have ever spent more than a couple of pounds on a pen, probably a Biro, I have slowly come to understand why people would spend hundreds (even thousands) of pounds on a fountain pen. Here I thought I’d go through my favourite designs, limiting myself to ten. All but one are still available, but I had to sneak it in anyway…


    1. The Pacific Green Faber Castell Ambition Rollerball (£49)





Faber Castell don’t do the Pacific Green as a fountain pen, unfortunately, though they do have Ambition fountain pens in a great choice of wood finishes. This colour is wonderfully unique sea green, matte, complimented by the very glossy chrome fittings. Modern and classy at the same time.
 



1 2. The Passioni Fountain pen from the Omas Bologna collection. (£260)



This is one of the few pens that when I see it, I’d expect to be more expensive (and you don’t often get to say that about luxury fountain pens...) 

Omas are one of my favourite designers with a knack for striking the perfect balance between unusual and tasteful. Looking at the Passioni pen closely, the colours (my two favourite, incidentally) are wonderfully deep, multi-tonal and bold.









13. Onoto Henry Simpole Overlay fountain pen (£665 - £2500)


The overlay on these fountain pens (available as silver, vermeil or gold; expensive, very expensive, eye-wateringly so) is designed by master craftsman Henry Simpole. The overlay is laid over the ebonite to create a wonderfully three-dimensional, detailed and textured surface that it’s unlikely you’ll grow tired of looking at. 

You can find The Henry Simpole Overlay here on our website.











1 4. Visconti Edvard Munch Scream limited edition. (Sold out.)




This pen Limited Edition Scream fountain pen was made by Visconti as a limited edition of 338 pieces. It is a great tribute to one of my favourite pieces of art – dark, imagined and thoughtful. Unsurprisingly it has sold out.



15. Omas Limited Edition Alexandr Pushkin Fountain Pen. (£2,200)




I’ve mentioned the Pushkin pen on the blog a few times, running through the inspiration and the meaning behind the design.  We haven’t had one of these in the cabinet [yet] but of course I continue to hope...



3 comments:

  1. Impressive Blog

    Gift Ideas For Men
    https://www.williampenn.net/

    ReplyDelete
  2. good one..!!
    Men accessories http://www.williampenn.net/luxury-accessories/men-s-accessories

    ReplyDelete
  3. Bút mài thầy Ánh SH 003 - Khơi nguồn cảm hứng
    Meta: Bút mài thầy Ánh SH003 là sản phẩm hù hợp với mọi đối tượng bởi kiểu dáng và thiết kế sang trọng.Đây chính là sự lựa chọn thông minh về giá cả cũng như chất lượng sản phẩm.
    Nếu các bạn đang băn khoăn không biết nên chọn loại bút nào cho mình thì dòng Bút mài thầy Ánh SH003 sẽ là lựa chọn đúng đắn cho các bạn .Chỉ với 35000 đồng bạn đã sở hữu ngay 1 cây bút sang trọng giúp các bạn thỏa sức luyện chữ ,sáng tạo ra các mẫu chữ mới.
    -Bút mài thầy ánh SH 003:Với thiết kế phần ngòi bút màu vàng và có gắn hạt kim cương và kiểu dáng thon nhỏ về phía cuối tạo cho các bé có thói quen cầm bút tốt đặc biệt là cho các bé lớp 2,3,4,5 . Với nắp bút và thân bút là 2 màu khác nhau nên bút có sức thu hút với mọi đối tượng về kiểu dáng thiết kế.
    Ngòi Bút mài thầy ánh SH 003 trắng mảnh,đẹp, dễ viết, có thể thay thế dễ dàng với 3 loại ngòi cho bạn lựa chọn phù hợp là
    + Ngòi êm trơn: viết trơn, có nét thanh nét đậm, dùng cho học sinh mới tập viết hoặc sử dụng hàng ngày với các văn bản tốc ký.
    + Ngòi mài: viết gai nhưng nét thanh nét đậm rất sắc sảo, dùng cho các môn tập viết hoặc học viết chữ đẹp hoặc các bạn đã sử dụng quen bút mài.
    + Ngòi đều: dùng viết chữ nét đều, không thanh đậm dành cho thầy cô và các em học sinh đi thi viết chữ đẹp.
    Cũng như các dòng Bút mài thầy ánh khác SH 003 được thiết kế ống bơm mực bằng xilanh pitong. Có thể thay bằng ống mực tiện ích dễ dàng.
    Dòng Bút mài thầy Ánh SH 003 có 3 màu cho các bạn lựa chọn: xanh, đỏ, đen
    Hiện nay trên thị trường có rất nhiều cơ sở cũng như địa chỉ sản xuất và phân phối vì lợi nhuận cá nhân mà làm nhái các dòng Bút mài thầy Ánh khiến cho người dùng rất hoang mang trong việc lựa chọn nơi để mua được chiếc Bút mài thầy Ánh chính hãng. Chúng tôi bán hàng với một cái tâm vì lợi ích và quyền lợi của người tiêu dùng còn các bạn : Hãy là những người tiêu dùng thông minh và sáng suốt.
    Vậy còn chần chừ gì nữa mà không nhấc máy gọi đến số: 0982 917 136 hoặc 0988 698 969 hoặc đến trực tiếp 2 cơ sở sau để mua được một cây Bút mài thầy Ánh chính hãng:
    Cơ sở 1 : 16D ngõ 26 Dốc Tam Đa, Tây Hồ, Hà Nội
    Cơ sở 2: Số 13A12 khu tập thể ĐH Ngoại Ngữ ngõ 215 Trần Quốc Hoàn
    http://butmaithayanh.edu.vn/
    http://butmaithayanh.edu.vn/but-mai-thanh-dam
    http://butmaithayanh.edu.vn/but-mai-em-tron
    http://butmaithayanh.edu.vn/but-mai-thay-anh-sh-027
    http://butmaithayanh.edu.vn/but-mai-thay-anh-sh-029
    http://butmaithayanh.edu.vn/but-mai-thay-anh-sh-033





    ReplyDelete